Brillen en zonnebrillen

ANNE & VALENTIN

Franse levenslust en vitaliteit

Wie beter dan opticiens kan een brillenmerk creëeren?
Dat hebben Anne en Valentin tegen elkaar gezegd toen ze hun merk uit de grond stampten.
Hun twee voornamen staan symbool voor een collectie die al het goede van de Franse levenslust en creativiteit uitstraalt.

Het zijn brillen met genereuze vormen en volumes en pittige kleuren.
Designstukken ontworpen voor wie zijn of haar goed humeur wil laten zien en geen angst heeft om gewoon zichzelf te zijn.
Anne et Valentin verkiezen kwaliteit boven kwantiteit en hebben een doelpubliek van onvoorwaardelijke aficionado’s opgebouwd.



Elegantie en eenvoud

Alles wat het Deense topmerk Lindberg op de markt brengt is doordrenkt van degelijkheid, elegantie en eenvoud.

Deze Scandinavische collectie van topkwaliteit opteert voor discrete kleuren en monturen.
Lindberg onderscheidt zich van alle andere collecties door hun ambachtelijke expertise en het exclusief gebruik van topmaterialen zoals titanium en buffelhoorn. Hierdoor zijn de monturen licht, comfortabel, flexibel en uiterst sterk.

Voor wie houdt van Kwaliteit met een grote K.



Because everyone has the right to wear some good glasses!

Dit is het motto van de Etnia Barcelona ontwerpers, die met hun originele collectie de kroon spannen wat betaalbaar design betreft.
De optische brillen, zonnebrillen en kinderbrillen springen meteen in het oog door hun gedurfde kleuren en retro design.
Daarenboven zijn de monturen 100 % ecologisch vervaardigd wat hen nog waardevoller maakt.



De warmte van hout, de sprankel van kleur

Met de FEB31st brillen brengen we een frisse Italiaanse wind naar de winkel. Van Italianen weten we dat ze prat gaan op design en daar vormen de ontwerpers van FEB31st absoluut geen uitzondering op.
Ze gaan echter een stap verder en dagen de brildrager uit met hun speelse wisselwerking tussen hout en kleur.

Brillen bestaan uit 13 houten kleurplaten nauwkeurig achter elkaar gemonteerd.
De verschillende kleuren brengen zo ongeziene nuances in het design.

Hierbij wordt comfort niet ondermijnd.
De monturen worden dankzij doorgedreven innovatie zodanig ontworpen dat de draagbaarheid gegarandeerd blijft.
Bovendien voelen deze brillen heel licht aan op de neus.



Liever geen doordeweekse bril, maar een montuur met pit?

Dan ben je bij Alain Mikli brillen aan het juiste adres.
Denk: in het oog springende ontwerpen en vernuftige kleurpaletten.
De Franse ontwerper Alain Mikli is ervoor gekend mode en comfort subliem te combineren.
Zijn stijl wordt al jaren gesmaakt, in Parijs, maar ook ver daarbuiten.

Deze collectie voor zowel vrouwen als mannen is perfect voor wie wil zien en daarenboven gezien wil worden.
De brillen zijn voorzien van een flexveer, wat bijdraagt aan het draagcomfort van de monturen. Prachtige kleurschakeringen met subtiele transparante delen brengen leven en licht in Alain Mikli’s brillen.

Een unieke collectie en voorbeeld van uitmuntend design!



Tijdloze klasse

Zowel klassieke vrouwen als jonge fashionista’s vinden hun gading in deze brillen en zonnebrillen.
Chanel focust elk seizoen op de schoonheid van de vrouw en laat haar door subtiele accenten schitteren.
Het modehuis haalt dikwijls inspiratie uit haar rijk verleden. Denk maar aan de juwelen van Gabrielle Chanel, de locatie van de allereerste winkels of iconische stukken zoals de handtas 2.55.

Chanel vertrekt voor haar eyewearcollectie steeds vanuit enkele vaste thema’s die verwerkt worden in de veren van de brillen en zonnebrillen.
De signature brillenreeks herken je aan het subtiel geplaatste Chanel logo.

De chain en quilting brillen hebben respectievelijk een schakeldetail in de veren of zijn afgewerkt met quilted branches in leder of stof.
Dan is er natuurlijk nog Mademoiselle Coco’s geliefde bloem, de Camelia.

Chanel brillen zijn, net zoals hun handtassen en juwelen, een echt musthave accessoire voor modeliefhebbers.



ray-ban logo

Sinds 1936

De geschiedenis van Ray-Ban begon in 1936, toen fabricant Bausch & Lomb van de Amerikaanse luchtmacht het verzoek kreeg een zonnebril voor piloten te ontwerpen. De zogenaamde ‘Aviator’ kwam een jaar later ook voor het publiek op de markt en was meteen een schot in de roos.
Baush & Lomb gaf het brillenmerk de toepasselijke naam Ray-Ban, letterlijk ‘stralen bannen’.

Ray-Ban bouwde het succes van de Aviator verder uit.
Het merk biedt heel veel leuke brillen en zonnebrillen, waarvan enkele intussen echte klassiekers zijn. Denk maar aan de Wayfarer, de Clubmaster, de Round Metal…
Die populaire zonnebrillen duiken ook op in de optische collectie. Zo haalt het merk alles uit de kast met zijn Wayfarer modellen in allerlei kleuren.

De klassieke zwarte en bruine modellen blijven de toon zetten, maar worden op de voet gevolgd door groene en blauwe kleurschakeringen.
Ray-Ban trekt duidelijk de kaart van jongeren en ontwerpt speciaal voor hen hippe, grote monturen om mee uit te pakken.



tom ford logo

Een Italiaanse parel

Tom Ford blijft één van de Italiaanse parels uit ons gamma.
In 2004 besloot mister Ford een eigen modelabel op te richten.
Hij begon aanvankelijk met het ontwerpen van brillen, later volgde cosmetica, kledij en accessoires.
De topontwerper vernieuwt zijn collectie keer op keer en verrast vriend en vijand met modellen die ieder aanspreken.
Zijn stijl borduurt voort op deze van de jaren ’50, maar kan het publiek van de 21ste eeuw moeiteloos verleiden.


Stylish Classic in een hedendaagse setting

Dit is het principe achter elke montuur. Hier kiest men voor een rustige vastberadenheid.
Kortstondige trends en flashy bling-bling maken geen deel uit van hun filosofie.

Elk handgemaakt montuur ondergaat tot 200 handelingen.
Van de eerste tekening tot de laatste uitlijning is deze montuur 100% duits.



Our mission is to reduce plastic pollution

Van de monturen tot de kleinste schroefjes en van de lederen etui’s tot de lachende poetsdoeken is duurzaamheid het codewoord.
Ze gebruiken en recycleren kunststoffen zonder meer afval te creëren in het productieproces.

Om van de wereld een betere plaats te maken !
Om een lach op je gezicht te toveren.
Om je er aan te herinneren dat er ook een positieve kant aan plastiek zit.
Duurzaamheid om niet aan kwaliteit in te boeten.



Belgische lifestyle brand

Het in 2009 opgerichte Komono is een lifestyle brand dat zich toelegt op het maken van perfect getimede accessoires.
Hoewel het merk is toegewijd aan een lange Belgische traditie van kwaliteit en vakmanschap, heeft het ook altijd een bijzondere focus gehad op globale mode uitingen.
Geheel in de lijn met bedrijfsnaam (Komono is Japans voor ‘de kleine dingen’) distilleert het bedrijf de beste dingen uit idere cultuur om deze te verwerken in hun brillen.



Kinderen hebben een eigen stijl

Kinderbrillen BBIG brillen worden ontworpen door een team dat uitgaat van het idee dat ook kinderen een eigen stijl hebben.
Ze weten als geen ander wat ze wel en niet mooi vinden.
Een kinderbril moet even stijlvol zijn als een volwassen bril.
Leuk, jong, opvallend en met oog voor detail.
Daarnaast primeert kwaliteit in deze collectie, want kinderen stoeien, lopen, vallen en springen.

BBIG, sterke brillen met een volwassen uitstraling!



Mykita logo

Geen kinderspel

De eerste uitvalsbasis van Mykita was een oude kinderopvang in hartje Berlijn.
In het Duits wordt dat ook wel Kita genoemd. Meteen wordt duidelijk waar de inspiratie voor de merknaam vandaan komt.

Het merk is die hippe Berlijnse roots altijd trouw gebleven en vervaardigt er nog al zijn brillen met de hand.
Mykita is synoniem met intelligente technische oplossingen, zoals de schroefloze frames, en het creatief gebruik van moderne materialen.
Geen wonder dat Mykita zijn naam verbindt aan talloze projecten, zoals een keten van designhotels, een samenwerking met modemerk Moncler of een collectie getekend door ontwerper Damir Doma.



California Fashion

Exclusieve brand die men in de VS enkel vindt in 9 fashion stores.
En nu ook bij Optiek Het Oog.